Băimăreni, voi folosiți mijloacele de transport în comun?

Una dintre cele mai bune soluții pentru reducerea traficului urban este încurajarea populației să folosească mijloacele de transport în comun.

Cât timp am fost la liceu am circulat des cu mijloacele de transport în comun. Din păcate în momentul angajării am fost nevoit să folosesc mașina pentru că acolo unde munceam nu exista orar convenabil pentru mijloacele de transport.

Voi credeți că mijloacele de transport în comun sunt o soluție pentru un oraș mai aerisit și ecologic? Ce vă oprește să le folosiți dacă nu o faceți acum?

Trebuie să găsim soluții viabile pentru ca oamenii să lase mașina în parcare și să aleagă transportul în comun.

2 comentarii

  1. So, am folosit transportul public 1,5 ani, din 2017 pana in ianuarie 2019, de 5 ori pe saptamana, dimineata in jurul orei 7.
    Probleme:
    – mai mult de jumatate din timp, intarziere in statie de minim 3 minute
    – super-aglomerat in intervalul in care merg elevii la scoala; cand au dat gratuitatea au „uitat” sa suplimenteze nr de autobuze; solutia logica ar fi introducerea unor linii strict pentru transportul elevilor si sa aiba gratuitate doar pe acele linii, doar in intervale orare prestabilite
    – masini mici pe rute aglomerate; ori cresti frecventa masinilor ori introduci masini mai mari; dimineata autobuzele care vin din Baia Sprie sunt jenant de pline
    – pretul biletului foarte mare; grupurile vor alege mai repede taxi pentru ca ies cam in aceiasi bani
    – unii soferi nu stiu sa franeze, acelereze, intre in giratorii in siguranta
    – curse prea rare pe unele linii la ore aglomerate; linia 9, de exemplu, circula incepand de la 7/05 din ora in ora; problema e ca in perioadele de varf (7-8, 13-14, 16-17) devine enervant sa stai o ora dupa bus; curse la 30 de minute ar putea creste nr. de calatori pe unele rute
    – controale discriminatorii; pe liniile din afara orasului + troleibuze, controalele sunt foarte dese pe langa liniile 1 si 8, de exemplu; sa zicem ca le-am prins logica, dar ca si calator te simti ciudat ca pe o linie nu prinzi 3 luni niciun control si pe alta e aproape zilnic

    Solutii:
    – eliminarea gratuitatii absolute pentru pentru varstnici. ideal ar fi gratuit in intervalele orare neaglomerate. Exceptii se pot face pentru cei care sufera de vreo dizabilitate
    – eliminarea gratuitatii absolute pentru elevi. Se pot institui linii speciale, la anumite ore. care sa aiba statii in zona scolilor generale si liceelor. Daca se doreste totusi gratuitatea absoluta, atunci sa se dubleze nr. autobuzelor la ore de vard
    – Ieftinirea biletelor. 1,5 lei e decent, intrucat nimeni nu se plimba ore intregi cu busul
    – Carduri de calatorie cu calatorii reincarcabile online pentru ca nu in toate statiile sunt automate
    – Abonamente reincarcabile online
    – Cursuri de educatie rutiera pentru soferi pentru ca legislatia, infrastructura si nr de masini din trafic nu mai sunt ca acum X ani cand au devenit ei soferi
    – Linie speciala pentru bus unde e posibil sau la orele de varf
    – Extinderea liniile in urma unor consultari cu calatorii

  2. Eu folosesc din cand in cand, de exemplu acum cand au fost zapezile alea mari, n-am mai scos masina si am mers cu nr 50, 54 , 1 si 8. Astea merg pe unde am eu treaba. A fost foarte bine din punctul meu de vedere, poate pentru ca eram in afara orelor de aglomeratie, am mers la 8:30 si la 18:00. E o alternativa buna, benzina ma costa cam 200-300 de lei pe luna pentru naveta. Cu autobusul e 60 de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*