Neglijența în turism costă

kitschmaramures

Citesc presa din județ zilnic, iar o știre m-a lovit peste față. Proprietarii de pensiuni din Maramureș se plâng de faptul că numărul turiștilor scade în fiecare an. E nasol atunci când nici oamenii  care veneau până acum, nu mai vin. A cui e vina?

Vina e a tuturor care sunt implicați în această afacere. E vina proprietarilor de pensiuni, pentru că nu se promovează deloc. E și vina celor din conducerea județului, deoarece nu investesc în infrastructura acestui județ. Să nu uităm nici de administrațiile locale, care au aprobat construcții kitschuite, casele tradiționale și porțile maramureșene dispărând una câte una.

Acum ne văităm, ne plângem, dar de schimbat tot nu schimbăm nimic. Pe undeva, mă bucur că a sosit și acest moment. E timpul ca unii administratori de pensiuni să își scoată capul din nisip; să privească în jur și să observe că făra promovare vor pierde. Cu cât mai repede cu atât mai bine.

Maramureșul va dispărea de pe piața de turism. Administrația județului ar trebui să pună și ei umărul la salvarea turismului. Nu s-au plictisit de drumuri aiurea prin târgurile din Berlin, Roma și mai știu eu unde?

3 Comments

  1. Tot ce nu e bun sa dispara. Cum sa te plangi ca nu-ti merge cand tu oferi minimul posibil, crezand ca aia 10 lei in plus furati de la turisti te fac mai bogat?

  2. Nu stim sa coboram de pe scaunul gazdei (sef, patron) si sa schimbam locul cu cel al turistului, cu cel care ne trece pragul. Nu stim sa ne apropiem de clienti, pt a afla lipsurile pe care le avem in afacere.
    Oameni buni, poate unii vor mai mult decat un pat unde sa-si intinda oasele.
    Eu unul, pe langa curatenia din locatie, as vrea sa am acces la unele informatii trecute in camera:
    *ce pot sa vizitez si care sunt distantele (traseu) din locatia care ma aflu.
    *care sunt punctele de alimentatie (alimentara, bar) si care imi sunt recomandate
    *un caiet (chiar daca ii veche metoda, ca pe net nu ne facem timp sa scriem) cu ceea ce nu ne-a placut pe timpul sederii in locatia respectiva.
    Trebuie sa cerem prieteneste de la cei care ne calca pragul, cat mai multe informatii pt incercarea de remedia problemele si de a reveni.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*